Prowadzenie rozpoznawalnej witryny www wymaga jej sprawnego sytuowana w przeglądarkach, aby była zauważalna dla odbiorców i miała stałą pozycję. Niekiedy jednak firmowa strategia niesie ze sobą pogwałcenie reguł rzetelnego pozycjonowania i portal może zostać zablokowana przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, jakie działania podjąć w takiej sytuacji.
Dlaczego filtry i bany Google są zagrożeniem dla portali www?
Ban od Google oznacza najgroźniejszy sposób sankcji, jakiemu może zostać poddana strona w sieci. Jest to kompletne wykasowanie jej ze stron przeglądarki Google, co tak naprawdę znacząco komplikuje funkcjonowanie interesu. Po zbanowaniu portalu ilość naszych gości drastycznie się obniży, gdyż gros użytkowników korzysta z Google. Natomiast założenie filtra obniża pozycję witryny w rezultatach wyszukiwania, co też niekorzystnie wpływa na liczbę odwiedzin portalu. Wyróżniamy filtry ręczne – stosowane osobiście przez pracowników Google i algorytmiczne, które generowane są samoczynnie przez specjalistyczne oprogramowanie.
Czy można usunąć bany i filtry Google?
Nie zapominajmy, że bany i filtry Google nakładane są m.in. za używanie nadmiernej ilości odnośników promujących naszą witrynę www lub stosowanie nieuczciwych środków reklamowych w celu jej pozycjonowania. Żeby wyeliminować ban od Google należy uprzednio prześwietlić jego powód. Pamiętajmy, żeby zaangażować w tym celu specjalistyczną agencję SEO, która w kilka miesięcy zajmie się z problemem. Operacja może jednak potrwać do 6 miesięcy, należy więc uzbroić się w cierpliwość.