Chcesz poznać więcej informacji o pozycjonowaniu? Zajrzyj na seo4.net/pozycjonowanie-stron/
Istnieją trzy główne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest połączenie frazy z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę najczęściej:
– miasto (przykładowo “salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep rowerowy Wilda”)
– kraj (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w stosunku do firm lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do odbiorców zamieszkujących w danym regionie. Ten sposób pozycjonowania jest wykorzystywana również wówczas, gdy firma ma niewielki budżet na reklamę i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja chińska“, to “restauracja chińska Kraków”.
Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon
Drugi typ pozycjonowania to trafne i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Dzięki poprawnemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords mocno się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też znacznie mniejszą konkurencję. Kluczowe jest również to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wpisywania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– smartfon LG G6 czerwony,
– obuwie sportowe Adidas V racer czarne sklep online,
– golarka Philips One Blade Pro czarna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za pomocą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment produktów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak koncert popularnego zespołu, Tłusty Czwartek czy Dzień Dziecka. Ten wariant pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. W większości wypadków należy rozpocząć je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, ażeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo uzupełnioną treść witryny.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]