Bądź widoczny w Google – współpracuj z agencją SEO

Specjalna oferta kampanii SEO

Przedsiębiorstwa i administratorzy stron internetowych, którzy chcą dotrzeć do pierwszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie działań samemu. Nie mając kwalifikacji w kwestii SEO i nie śledząc codziennie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać właściwie i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić z uwagi na budżet. Trzecia metoda to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki przekazane na zadania agencji SEO można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając fachowców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo osoby od programowania, projektowania graficznego, copywritingu oraz kampanii Google Ads służące rzeczową pomocą w tych sferach.

Po czym rozpoznać dobrą agencję SEO

Polskich agencji SEO jest bez liku. Czym kierować się w trakcie wyboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Polecamy wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych czy reklamowych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Współpracując z firmą, która funkcjonuje od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż ma ona ogromne doświadczenie i może bez trudu zaprezentować pokaźne portfolio swoich byłych klientów. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach posiadają dział „Case study”. Zanim sygnuje się umowę wypada zapoznać się ze studia takich przypadków, aby przekonać się, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała oraz jakie trudności udało jej się rozwikłać. Solidna agencja SEO to taka, która pracuje przejrzyście: informuje o harmonogramie zadań na nadchodzące tygodnie, a także przekazuje raporty z wykonanych działań i ich rezultaty.

Następny niebagatelny aspekt to personalizacja oferty i dopasowanie strategii prac do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpowiada w kilka minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel sumiennej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o dodatkowe informacje o firmie, konieczne do przygotowania dla niej całościowej oferty. To dane, których nie da się znaleźć tak po prostu w internecie, jak np. informacja o realizowanych do tej pory działaniach SEO czy o ważnych dla klienta usługach czy artykułach, które pragnie wypromować.

Opłata za usługi firmy SEO – jakim ofertom nie wierzyć

Ostrożnie powinno się potraktować firmy SEO, które oferują typ współpracy z zapłatą za wypracowany wynik. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO wtedy, kiedy słowa kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top10 bądź do Top5). To wciąż często proponowany model rozliczeń, jednakże wiąże się z wysokim zagrożeniem – można bowiem uzyskać szybkie rezultaty naruszając zasady ustalone przez Google. Nieustannie modyfikowany algorytm również nie pomaga w spełnieniu obietnic składnych zleceniodawcy, z tej przyczyny odpowiedzialna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych pozycji. Co do ceny za współpracę z firmą SEO, to rzadko bywa ona stała – przeważnie w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy nieodzowne jest zaangażowanie większego budżetu, by wykonać szczegółowy audyt SEO, a w następnej kolejności wykonywać wszystkie wynikłe z niego zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, gdy witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają znacznie niższe.

Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]